T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MANAVGAT - Yavuz Sultan Selim İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

May

Okulumuz 8. Sınıf öğrencileri  Sınıf Rehber Öğretmenleri  eşliğinde Manavgat’ta bulunan Namık Karamancı Fen Lisesi, Manavgat Anadolu Lisesi ve Manavgat Anadolu İmam Hatip Fen ve  Sosyal Proje Liselerine okullar hakkında bilgi almak, imkanlarını görmek ve eğitim sistemlerini öğrenmek için  ziyaret ettiler.

            Yapılan ziyaretler sırasında öğrencilerimiz okulları gezdiler, okullar hakkında bilgiler alma, merak ettikleri soruları yöneltme, sosyal eğitsel kültürel olanakları ve üniversite yerleştirme başarılarını öğrenme fırsatı buldular.

 

            Gezi sonrasında öğrencilerin motivasyonlarında artış gözlemlendi.

 

May

Protokol, kamusal yaşamda törensel ve biçimsel davranış kuralları bütünüdür. Protokol ve sosyal davranış kurallarının amacı bireysel, kurumsal ve ulusal onuru ve saygınlığı korumaktır. Bütün yöneticiler her gün resmi yazı yazmakta ve imzalamakta; teşekkür, tebrik ve taziye mektubu göndermekte; makamlarında resmi konuk ve ziyaretçi kabul etmekte; görüşme yapmakta; iş ve nezaket ziyaretlerine katılmakta; toplantılara , törenlere, resepsiyon, kokteyl ve yemeklere katılmakta; toplantı ve törenlerde resmi konuşma yapmakta; toplantı ve törenler düzenlemekte; davet ve ziyafet vermekte; davet ve törenlerde konukları karşılamakta, ağırlamakta ve uğurlamakta; çiçek ve çelenk göndermekte; resmi ve özel otomobile binmekte; toplantı, davet ve törenlerde uygun olarak giyinmekte; kılık-kıyafeti, konuşması ve davranışlarıyla kurumunu temsil etmektedirler. Kamusal ve toplumsal yaşamda bir yöneticinin temsil yeteneği de, en çok protokol kurallarına uymasıyla ortaya çıkmaktadır. Bir yöneticinin başarısını %34 temsil niteliği (protokol), %33 bilgi ve becerisi (işi), %33 kişiliği oluşturur. Bu durumda başarı protokolde gizlidir. Bu nedenle Protokol eğitimi herkesin başarısını her alanda yüzde yüz etkileyecek çok önemli ve gerekli bir eğitimdir.  Okulumuzda da  kurumsal işleyişe önemli bir yer tutan protokol kuralları ile ilgili Zühal ÖZDEMİRTEKİN  tarafından seminer verildi.

May

İlgili konu kapsamında okulumuz Türkçe Öğretmeni Emre ÖZTÜRK tarafından “Edebiyat Köşesi: Şair ve Yazarlarımız” isimli bir pano hazırlanmıştır. Panoda “İskender Pala, Şermin Yaşar, Nurullah Genç, Cahit Zarifoğlu, Doğan Cüceloğlu, Fazıl Hüsnü Dağlarca, Sevim Ak, Behiç Ak, Sezai Karakoç, Ayşe Sevim, İlber Ortaylı, Yalvaç Ural, Gülten Dayıoğlu, Muzaffer İzgü, Mevlana İdris Zengin, Ömer Seyfettin..” gibi gerek edebiyatta gerek genç ve çocuk edebiyatında önemli yer tutan, çocukların severek okudukları başarılı yazar ve şairlerimizin hayat hikayeleri ve başlıca eserleriyle alakalı bilgiler öğrencilerimize sunulmuştur.

            Bu pano vasıtasıyla öğrencilerimizin Türk milli kültür ve edebiyatına ve edebi şahsiyetlerine ilişkin farkındalık kazanmaları amaçlanmıştır.

May

KTS kapsamında okulumuzda öğrencilerimizle birlikte 243 ülke keşfi ve kültürel coğrafya araştırması yapılarak sonuçlar okul panosunda sergilendi. Ayrıca sonuçlar okulumuz öğrencileriyle sözel olarak paylaşıldı. 243 ülke içerisinden, Brezilya ve Rusya’nın keşfi ve kültürel coğrafyası ele alındı. Öğrencilerimiz görmüş ve anlamış oldular ki dünya üzerinde birçok kültür var olmakta ve her ülkenin kendine has birçok kültürel özelliği bulunmaktadır. Bu kültürel zenginlik dünyanın birçok insanını keşfe meraklandırmakta ve kendisine çekmektedir. Öğrencilerimiz de dünyada birçok kültürün bir arada yaşadığı hususunda duyar sahibi olmuşlardır. Ayrıca dünyanın farklı uçlarında olan bu iki ülke hakkında bilgi sahibi olmuş, bu araştırma öğrencilerimizin ufkunu açması yönünden amacına ulaşmıştır.

May

Öğrencilere yönelik akademik başarı, verimli ders çalışma teknikleri, motivasyon, zaman kullanımı ve sınav kaygısı konuları, öğrencilere birebir aktarılabilmesi maksadıyla okulumuz İngilizce Öğretmeni Turgut Balcı tarafından konferans salonumuzda her sınıf seviyesiyle ayrı ayrı olarak işlenmiş, her öğrenciyle birebir etkileşim kurulmuş, konular, ilgili sunular ve görseller üzerinden aktarılmıştır.

Özellikle, LGS’ye girecek olan 8. Sınıf öğrencilerimize bahsi geçen konuların üzerine bir de LGS sistemi ile ilgili yeniden bilgilendirmeler ve hatırlatmalar yapılmış, sınav öncesi ve sonrası yapılması gereken konular üzerinde istişare edilmiştir.Ayrıca Manavgat RAM'dan rehber öğretmenler davet edilerek LGS sınav kaygısı ve başarı konusunda sunular gerçekleşrildi.

Nis

Hayatımızın her alanında iç içe olduğumuz renkler bizlere önemli duyguları ve işaretleri ifade eder.Evde,okulda,iş yerinde sosyal hayatımızda kısacası her yerde her zaman doğru ve anlamlı renkleri kombinlemeye ve doğru imaj yaratmaya çalışırız.Buna karşın duygularımızı ifade etmenin en güzel şeklidir.Sinirlenince kızarır,korkunca mosmor kesiliriz.Üzüntümüzden karalara bürünür,bazen de toz pembe hayaller peşinde koştururuz.Bizim böylesine hayatımızın içinde yer alan renklerin aynı zamanda insanların üzerinde farklı psikolojik etkileri vardır.Renklerin bu gücünden hareketle okulumuzun bahçesine renklendirme etkinliği başladık.Okulumuzda kullanılmayan boyaları değerlendirerek okul bahçesindeki duvarları öğrencilerimiz ile birlikte hem okul dış cephesine uyumu hem de öğrencilerin görüşlerini sorarak ortak bir karar alıp uygun renkleri seçerek boyamaya başladık.Bu etkinliğin sonucunda okulumuzun bahçesine canlılık katan renklerin öğrencilere neşe verdiğini gözlemledik.

    Aynı zamanda okulumuz öğrencilerine çevre bilinci kazandırmak amacıyla okul bahçesine fidan dikimi gerçekleştirilmiştir.Diktikleri fidanların bakımını da üstlenecek olan öğrencilerimiz fidan diktikten sonra can suyu verdiler.Bu etkinlik sayesinde öğrencilere çevre ve doğa sevgisi aşılamak istenmektedir.

Nis

LGS’ye hazırlanırken dikkat dağınıklığını yaşamak sınav başarısızlığının arttıran en önemli etkenlerden biridir.LGS hazırlık sürecindeki gençler için yaşamlarının bu dönemi oldukça sancılıdır.Bu dönemde gençler ergenlik döneminin getirdiği sorunlarla baş etmeye çalışırken ,diğer yandan da kariyerlerine yön verecek önemli adımlardan birini atmak üzere Lise Geçiş Sınavına hazırlanırlar. Okulumuz öğrencilerine sınava hazırlık sürecinde yardımcı olmak için çeşitli  motivasyon çalışmaları yapıldı. Başta Doğan Cüceloğlu olmak üzere başka uzmanların daha önce hazırlamış oldukları videolardan yararlanıldı. Öğrencilerimiz bu sayede faydalı ve aydınlatıcı bilgiler edinmiş oldular.

Nis

          İlgili konu kapsamında öğrencilerimize öncelikle anonim Türk halk edebiyatı ürünü olan mani ve özellikleri hakkında bilgi verildi. Ardından tüm öğrencilerden Ramazan konulu bir mani yazmaları istendi. Uygun görülen 18 eser belirtildi. Türkçe Öğretmeni Emre ÖZTÜRK başkanlığında oluşturulan komisyon tarafından oylama yapıldı. Ve en çok beğenilen 3 eser tespit edildi. İlk üçe giren öğrenciler ödüllendirildi ve bu eserler okul panosunda sergilendi

Nis

Ramazan ayı boyunca öğrencilerimizde ramazan ruhunu uyandırmak, manevi anlamda ramazan coşkusunu yaşatmak için çeşitli etkinlikler gerçekleştirdik.

 Sınıflar bazında hatimler indirdik. Kadir gecesinde okunan hatimleri teslim ettik. Öğrencilerimizin çoğunluğu yurtta kaldıkları için Hacı Hamza Atalay Kur’an Kursunda toplu iftarlar yapılarak cemaat halinde teravih namazları kılındı.

Kadir gecesinde Külliye Camisine gidilerek cemaat ile namazlar kılındı ve ibadetler eda edildi.

Böylelikle öğrencilerimizde birlik beraberlik duygusu pekiştirildi. Ramazan ayının Kur’an ayı, İbadet ayı , Kardeşlik ayı olduğu yaparak yaşayarak öğrenildi.

Nis

 

            Kitapta yazar, insanlığın birçok özelliğini eleştirir. İnsanların zenginlik, güç ve teknoloji ile çok meşgul olarak hayattaki önemli şeyleri kaçırdığını öne sürer. Başkalarını sevmeye ve dünyadaki ve insanlardaki küçük güzellikleri fark etmeye zaman ayırmadıkları için insanlar, kendilerince ciddi bir şeylerin peşinde oradan oraya koştururlar; ama yanlış şeylerin peşinde oldukları için bulundukları konumdan asla memnun olmazlar. İnsanlar kitapta gerçeklerin ve rakamların önemli olduğuna inandırılır; ancak önümüze koyulanlar çoğu zaman gerçeği gizler ve kişinin hayatın gerçek anlamını gözden kaçırmasına neden olur. Benzer şekilde, bir insan başarılı olduğunda ve bir miktar servet biriktirdiğinde, tüm zamanını hayatın önemli anlarına odaklanmak yerine varlıklarını saymaya harcar. Sonunda hayatlarının bir anlamı olmadığını anlarlar.

 

Küçük Prens, dar görüşlü yetişkinlerin portrelerini çizmektedir. Buna karşılık, çocuklar açık fikirlilik, çevrelerindeki ve kendi içlerindeki dünyayı keşfetme istekliliği yoluyla bilgeliğe ulaşırlar.

Aşağıdaki birkaç alıntı, kitabın aktarmak istediği mesajların özetidir:

·         “İşte benim sırrım bu, çok basit: İnsan gerçekleri yalnızca kalbiyle görebilir. Gerçeğin özü gözle görülmez.“

·         “Ölene kadar sorumlusun, gönül bağı kurduğun her şeyden.”

·         “Kendini yargılamak başkalarını yargılamaktan çok daha güçtür. Kendini yargılamayı başarabilirsen gerçek bir bilgesin demektir.”

·         Kendini yargılamak diğer insanları yargılamaktan çok daha zordur. Kendini gerektiği gibi yargılayabilirsen, çok adilsin demektir.

·         "Büyükler sayılara bayılırlar. Tutalım, onlara yeni edindiğiniz bir arkadaştan söz açtınız, asıl sorulacak şeyleri sormazlar. Sesi nasılmış, hangi oyunları severmiş, kelebek biriktirir miymiş, sormazlar bile."

·         Bir gülün değeri, ona gösterdiğin özenle ölçülür.

·         “Ölene kadar sorumlusun gönül bağı kurduğun her şeyden”

·         Az ya da çok değil… Güzel sevin!

·         Ama kendini beğenmiş adam onu duymamıştı bile. Kendini beğenmiş kişiler övgüden başka bir şeye vermezler.

·         Senin gülünün diğerlerinden daha önemli olmasını sağlayan şey, ona ayırdığın vakittir.

·         Ama gözler gerçeği görmez ki. Yüreğiyle aramalı insan.

·         Siz tıpkı tilkinin benimle karşılaşmadan önceki hali gibisiniz. Dünyadaki binlerce tilkiden yalnızca biriydi o ama ben onunla dost oldum ve şimdi artık o özel bir tilki.

Nis

Okulumuzda Üstün Başarı Belgesi almaya hak kazanan öğretmenlerimizin belgeleri takdim edildi. Kendilerine başarılarının devamını dileriz.

Mrt

Ramazan ayı  münasebetiyle okulumuzda manevi atmosfer oluşturmak için çeşitli faaliyetler gerçekleştirdik. Öğrencilerimize Ramazan ayının önemini , oruç ibadetinin mahiyetini anlatmak için Hacı Hamza Atalay Kuran Kursu Müdürü Engin  YÜZÜGÜLDÜ Hocamızı okulumuza davet ettik. Bu programda Ramazan ayının önemine vurgu yapıldı . Bu ay Kuran ayı olduğu için Kuran’ı daha çok okumamız , anlamamız ve hayatımıza uygulamamız üzerinde duruldu. Sohbet ortamında öğrencilerimizin soruları cevaplandı.

Mrt

Okul kütüphanesi, ders saati bitiminden 17.00’ye kadar öğrencilerimizin kullanımına açık tutulur ve öğrencilerimizin gerekli araştırmaları yapabilmesi için internete erişimleri sağlanır.

            İlgili konu kapsamında okul kütüphanemiz ders saati bitiminden sonra saat 17.00’ ye kadar açık tutulmuş, öğrencilerimizin ders saatleri dışında da kütüphaneden yararlanmaları sağlanmıştır. Gerekli araştırmaları ve ödevlerini yapabilmeleri için okul internetini kullanabilmelerine imkan tanınmıştır.

Mrt

Antalya’nın tarihi yerleri, kültürel özellikleri, doğal güzellikleri, tarımsal ve turistik faaliyetleri çok zengin olmakla birlikte çeşitli özellikleri içinde barındırmaktadır. Bu zenginliklerin farkındalığının arttırılması amacıyla okulumuzda ‘’ Şehrimizin Değerleri’’ konulu fotoğraf yarışması düzenlendi. Bu yarışmaya  7/A, 6/A  ve 5/A sınıflarından katılım sağlandı ve çekilen fotoğraflar genel bir değerlendirmeye alındı. Yapılan değerlendirme sonucunda 5/A sınıfından Mümine Melike ÖZ birinci seçilmiştir. Buna benzer yarışmalara katılım sağlanması için teşvik edici konuşmalar yapıldı. Öğrencimize ödülü bayrak törenin takdim edilecektir. Sanat başta olmak üzere diğer etkinlik ve yarışmalara katılım için tüm öğrencilerimizin desteklenmesini ve teşviki amacı ile bilgilendirme toplantısı yapıldı.

Mrt

Meslek kısaca bir kimsenin kendine temel yaşam alanı edindiği geçimini sağlamak için yaptığı sürekli iştir. Ve meslek seçimi önemli bir husustur. Dünyada birçok meslek dalı bulunmaktadır. Öğrencilerimiz de bu meslek dallarını merak etme ve bunların amaç ve işlevlerini tanımak istemektedirler. Bizler de Yavuz Sultan Selim İHO olarak, meslek tanıtımı bağlamında Mart ayında  mesleki tanıtım programımıza Uzman Klinik Psikolog Zehra Dilara Özen’i davet ettik. Bu davet sonucunda Psikolog Zehra Dilara Özen, öğrencilerimize, kendi mesleğinden bahsetmiş, amaçlar ve işlevler çerçevesinde mesleğini tanıtmıştır. Bu tanıtım sonucunda öğrencilerimiz Psikologluk mesleğinin yaşamdaki yeri, zorlukları, özellikleri hakkında bilgi edinmişlerdir.